info@carnivalnews.net

Uusi DS 7: Hienostuneella taipaleella

  • Vertaansa vailla oleva mukavuus ja tehokkaat sähköistetyt voimalinjat: uusi DS7 yhdistää hienostuneesti teknisen osaamisen ja eleganssin.
  • Uuden DS 7:n keulailme sisältää DS PIXEL LED VISION 3.0 -pikseliajovalot sekä DS Light Veil -päiväajovalot, joissa on uusi huntumainen LED-valokuvio.
  • Uusi DS 7 E-TENSE 4×4360 -lataushybridi on varustettu nelivedolla, 21-tuumaisilla vanteilla, madalletulla alustalla ja DS PERFORMANCE -jarruilla.
  • Kolme lataushybridiversiota: E-TENSE 225, E-TENSE 4×4300 ja E-TENSE 4×4360.
  • Sähköistä toimintamatkaa 65 km ja kaupungissa 81 km WLTP-syklillä
  • Uusi DS IRIS -tietoviihdejärjestelmä ja uusittu käyttöliittymä
  • Varauskirjat avautuvat kesän aikana ja ensimmäiset autot saapuvat DS STORE -myymälään loppuvuonna

Vuonna 2017 esitelty DS 7 Crossback raivasi tietä DS Automobilesin edelläkävijyydelle. Sitä on ylistetty mm. matkustamon tyylikkyydeestä, hämmästyttävästä viimeistelystä ja uusimmasta teknologiasta. DS 7 Crossback avasi ovet uusille kehityspoluille, jonka lopputuloksena syntyi uusi DS 7. 

Kunnioitimme vanhan mallin muotoja, mutta samalla lisäsimme ilmeeseen häivähdyksen dynamiikkaa ja terävyyttä. Uuden DS 7:n keulan ja perän olemukseen tuotiin lisätehoa hakemalla inspiraatiota meidän viimeisistä konseptiautoistamme. Auton sisälle on tuotu uusia koriste-elementtejä, jotka vain korostavat auton viimeistelyä ja hienostuneisuutta. DS 7 on syntynyt minun tiimini, valoasiantuntijoidemme ja DS PERFORMANCE-tiimin insinöörien yhteistyönä unohtamatta tietenkään auton tuotannosta vastannutta tiimiämme.

Thierry Metroz, DS Design-johtaja

Terävät muodot loistavat DS PIXEL LED VISION 3.0 -valojen ja DS Light Veil -päiväajovalojen avulla

Uuden DS 7:n keulassa ja perässä on selkeästi uudenlainen ilme. Tietysti eleganttinen, DS 7 tuo mukanaan uudenlaista dynamiikkaa terävämpien rakenteellisten linjojen ja yhtenäisen muotoilun avulla.

DS:n valoilme on ilmeikäs. Uusien aiempaa kapeampien DS PIXEL LED VISION 3.0 -ajovalojen ja DS LIGHT VEIL -päiväajovalohunnun yhdistelmä on saumaton ja tehty huippumuodin hengessä.

Aiempaa suurempi maski sekä puskurin alaosa ovat saatavilla nyt eri värisinä malliversiosta riippuen.

Kapeat ja suomukuvioiset LED-takavalot on muotoiltu uusiksi tumman metallin sävyisenä. Ne korostavat DS 7:n ainutlaatuista ilmettä. Takaluukku ja auton mallimerkintä ovat nekin muotoiltu uusiksi. ”DS AUTOMOBILES” -teksti korvaa ”CROSSBACK”-maininnan auton takana.

Vanteilla on iso merkitys uuden DS 7:n profiilissa. Uudet 19-tuumaiset EDINBURGH- ja SILVERSTONE-vanteet parantavat auton aerodynamiikkaa. Vanteiden rohkea muotoilu korostaa niiden kokoa olematta kuitenkaan suuren suuria. Uudet 21-tuumaiset BROOKLYN-vanteet ovat saatavilla vain uuteen DS 7 E-TENSE 4×4 360 -malliin.

Ikkunanympärykset ja kattokaiteet on saatavilla kiiltävän mustana versiona, jos auton dynaamista siluettia haluaa erityisesti korostaa.

DS PIXEL LED VISION 3.0 -ajovalot DS PIXEL LED VISION 3.0 -ajovalot tuovat mukanaan uutta teknologiaa, joka tuo lisäsyvyyttä DS 7 -malliin. Erottuvien ajovalojen pikselimoduulit parantavat valokeilaa sekä -tehoa. Kolme erillistä valomoduulia ovat mallin erottava tekijä ja löytyvät jokaisesta versiosta. Pikselivalojen virtaus on tavanomaisia valoja tehokkaampi, ja kaukovalojen kantama yltää jopa 380 metriin. Alle 50 km/h nopeuksissa valokeilan leveys on 65 metriä. Valojen sisäreunassa ajo- ja sivuvalomoduulit valaisevat yhdessä. Pikselivalojen ulompi reuna käsittää 84 LED-valoa kolmessa rivissä. Kulmavaloja hallinnoidaan pikselivalojen voimakkuutta säätämällä, tähän vaikuttaa mm. ohjauksen kulma.
DS LIGHT VEIL -päiväajovalot Päiväajovalot saivat inspiraationsa DS X-TENSE ja DS AERO SPORT LOUNGE -konseptiautoista. Valot näyttävät siltä kuin valo puskisi auton pintavärin läpi. DS LIGHT VEIL -valohuntu koostuu päiväajovaloista ja neljästä pystysuuntaisesta valojuovasta, jotka koostuvat 33:sta LED-valosta. Valojen innovatiivisuus syntyy valmistusprosessista: laserleikatut polykarbonaattipinnat on maalattu sisäpuolelta, jotta ne näyttäisivät siltä kuin valot vuorottelisivat korinväristen osien ja päiväajovalon välillä. Tämä luo syvyyttä ja kirkkautta sisältävän efektin, joka muistuttaa jalokiviä. DS Light Veil -päiväajovalot syttyvät ja sammuvat auton avauksen ja lukituksen yhteydessä.

Ranskalaista osaamista: Kauniiden materiaalien rakastajille

Kuten suurimmat ranskalaiset muotitalot, DS Automobiles kiinnittää erityistä huomiota materiaalivalintoihin ja siihen, kuinka niitä käsitellään. Uuden DS 7:n matkustamon verhoilu on suunniteltu niin, että jokainen matka tuntuisi erityiseltä.

DS 7 OPERA -varustelu on saatavilla kahdella eri nappanahkavärityksellä: Basalt Black ja Pearl Grey. Verhoiluun on käytetty vain nahan parhaita osia.

Kojelaudasta ja ovipaneeleista löytyy nyt uusi poimutellulla kuviolla tehty nappanahkaverhoilu. Siinä ei ole saumoja tai liimauksia, jonka takia verhoilu vaikuttaa ja näyttää luonnolliselta nahalta. Nahkaan on tehty lisävuvioita, jotka muistuttavat DS Light Veil -valohuntukuviota.

Matkustamon yksityiskohtien hiominen näkyy White- ja Zephyr -värisissä helmiäistikkauksissa, nahkapäällysteisessä ohjauspyörässä ja keskiössä, jossa käytetään nahkavuodan ylintä ja arvokkainta kerrosta, DS Automobilesille tyypillisissä ”Clous de Paris” -kuvioissa unohtamatta rannekellon ranneketta muistuttavaa verhoilua, joka on ensi kertaa saatavilla Pearl Greyn -värisenä.

RIVOLI-sisustuksen hienostuneisuutta korostetaan Basalt Black -värillä. Se on yhdistetty Claudia-nahkaverhoiluun, jonka nahkasyyt ovat aiempaa korostetummat.

PERFORMANCE LINE -sisustuksen musta väri on vielä aiempaa syvempi. Siihen on yhdistetty Alcantara-kuitukangasta sekä kullan ja karmiinin värisiä elementtejä, jotka korostavat auton menevämpää ilmettä.

BASTILLE-sisustusta on ehostettu uudella DS Canvas -viimeistelyllä ja Basalt Black -kuitukuviolla, joka on saanut inspiraationsa kalannahasta.

Kaikkia DS 7:n sisustuksia voidaan ehostaa personoitavissa olevalla tunnelmavalaistuksella sekä Longines-kellovalmistajan ”Clous de Paris” -kohokuvioilla.

DS Automobilesin nappanahkaistuimet Erityisen mukavuuden saavutamiseksi DS Automobilesin tiimi loi istuimen ja selkänojan verhoilun yhdestä ainoasta nahanpalasta ilman ainuttakaan tikkausta. Inspiraatio tähän tuli luksuskellojen metallirannekkeista, jotka koostuvat lukuisista yhteenliitetyistä osista. Istuin on tehty erittäin tiheästä vaahtomateriaalista, jota on käytetty myös enemmän kuin perinteisissä istuimissa. Istuimemme on näin ollen erittäin mukava ja kestää hyvin aikaa. Istuimiin käytetty nappanahka tulee lihakarjaksi tarkoitetuista lehmistä, jotka ovat saaneet elää piikkilangattomilla laitumilla. Neljä millimetriä paksut nahat ovat kaikista laadukkaimpia ja vain nahan ylintä kerrosta on käytetty. Nahka on värjätty  erityisillä väreillä: Basalt Black tai Pearl Grey. Istuimet on tietenkin varustettu hieronta-, lämmitys- ja viilennystoiminnoilla.

Uusi DS 7 kuvastaa visiotamme siitä, kuinka matkustetaan ranskalaisittain ja tyylillä. Luokan perinteisten kaavojen sijaan tuomme aidosti erottautuvia tekijöitä: erityisesti sisustuksemme ja materiaalivalinnat sekä alustaosaamisemme tuovat lisäarvoa autoon. Auton rakenne on kevyt sekä turvallinen ja voimalinjat ovat erittäin tehokkaita sekä energiatehokkaita. Tämä yhdistelmä takaa mukavuuden ja dynaamisuuden, jota DS Automobilesin autoilta sopii myös odottaa.

Agnès Tesson Faget, Tuotejohtaja

Tehokkaat hybridivoimalinjat

DS 7 on tarjolla useana eri lataushybridiversiona. Ladattavia hybrideitä on tarjolla kolmena eri versiona: 225, 300 ja 360. Numero kuvastaa mallin hevosvoimamäärää. Suomen tuonto-ohjelmassa on vain lataushybridiversioita.

Uusi DS 7 E-TENSE 225 on varustettu PureTech 180 -bensiinimoottorilla ja 110-hevosvoimaisella sähkömoottorilla, jotka on yhdistetty 8-portaiseen automaattivaihteistoon. Malli on etuvetoinen.

Uudet DS 7 E-TENSE 4×4 300 ja E-TENSE 4×4 360 ovat nelivetoisia. Niissä on 200-hevosvoimainen PureTech-polttomoottori sekä 110- ja 112-hevosvoimaiset sähkömoottorit kummallakin akselilla. 360-mallin virityksestä on vastannut DS PERFORMANCE.

Uusi 14,2 kWh akku antaa jopa 65 kilometriä sähköistä toimintamatkaa WLTP-syklillä ja jopa 81 kilometriä WLTP-kaupunkisyklissä. Akun lataus täyteen kestää  2 tuntia 7,4 kW:n sisäisellä yksivaihelaturilla.

DS 7 on yksi luokkansa taloudellisimpia autoja luokassaan, etenkin sen alhaisen painon ansiosta.

DS PERFORMANCEN KEHITTÄMÄ: DS 7 E-TENSE 4×4 360 Uudessa DS 7 E-TENSE 4×4 360:ssa on GT-henkeä. Runsaan tehonsa ohessa (200 hv polttomoottori, 110 hv etusähkömoottori ja 112 hv takasähkömoottori) malli on saanut DS PERFORMANCE -osaston erityisvirityksen liittyen energian hallintaan. Auton mukana tulee DS ENERGY COACH -sovellus, joka tukee kuljettajaa esimerkiksi jarrutuksissa, jotta rekuperaatioenergiaa saadaan maksimaalinen määrä talteen. Auton alustaa on madallettu perusmalleista 15 millimetrillä, raideväli on perusmallia leveämpi (+24 mm edessä, +10 mm takana) ja etujarrut ovat halkaisijaltaan jopa 380 millimetriset jarrusatuloiden tullessa DS PERFORMANCELTA. Uudet 21-tuumaiset BROOKLYN-vanteet tulevat lakanharmaana, joiden helmiäisväri korostaa mallin erityisiä muotoja. DS 7 E-TENSE 4×4 360 kiihtyy 0-100 km/h 5,6 sekunnissa ja 1 000 metrin seisova lähtö sujuu 25,4 sekunnissa.

TEKNOLOGIA keskiössä – DS IRIS -tietoviihdejärjestelmä

DS IRIS -tietoviihdejärjestelmä on yksi DS 7:n suurimpia muutoksia. Käyttöliittymä on kokonaan uusi, täysin muokattavissa, reaktiivinen ja saumaton. 12-tuumainen korkearesoluutioinen kosketusnäyttö pitää sisällään widget-valikon, jonka kautta päästään yhdellä liikkeellä käsiksi järjestelmän kaikkiin toimintoihin: mm. navigointi, ilmastointi, digitaaliset äänilähteet ja matkatiedot. Iso näyttö on mukava käyttää. Näytölle saa näkyviin etu- ja takakameranäkymät, joiden kuva tulee erittäin korkean tarkkuuden kameroista. Järjestelmä tukee myös Mirror Screen -toimintoa wifin välityksellä.

Uusi 12-tuumainen digimittaristo on saanut uudet grafiikat ja voidaan personoida mieleiseksi esimerkiksi energiavirtausnäkymällä lataushybrideissä.

Luokassaan ainutlaatuista teknologiaa

DS 7 tarjoaa teknologiaa, joka tuo matkantekoon lisää mukavuutta ja rentoumista: DS ACTIVE SCAN -jousitus ja DS NIGHT VISION -pimeänäköjärjestelmä.

DS ACTIVE SCAN -jousitus on kameraohjattu iskunvaimennusjärjestelmä, joka on täysin ainutlaatuinen luokassaan. Se säätää jokaista pyörää erikseen tien epätasaisuuksien mukaan.

DS NIGHT VISIONIN avulla infrapunakamera lävistää edessä olevan ajotien havaitakseen pyöräilijat, jalankulkijat ja eläimet jopa 100 metriin asti. Kuljettaja saa järjestelmän tiedot teräväpiirtoiseen digimittaristoon. Vaaran uhatessa näyttöön ilmestyy erityisvaroitus.

Turvallisuutta on parannettu DS DRIVER ATTENTION -vireystilan valvonnalla sekä DS DRIVE ASSIST -puoliautomaattisella ajoavustinjärjestelmällä (taso 2).

DS DRIVE ATTENTION -vireystilan valvontajärjestelmä analysoi kuljettajan vireystilaa kahdella kameralla. Ensimmäinen tarkastelee auton käyttäytymistä ympäristössään ja toinen kuljettajaan kohdistettu kamera tarkkailee kasvojen sekä silmäluomien liikkeitä väsymyksen varalta.

Uusi DS 7 on varustettu DS DRIVE ASSIST -ajoavustinjärjestelmällä. Se pitää sisällään mukautuvan vakionopeudensäätimen, joka pystyy pysäyttämään auton kokonaan ja lähtemään taas liikkeelle ilman, että kuljettajan tarvitse tehdä mitään. Järjestelmä pitää myös auton kaistallaan sekä siinä kohdassa kaistaa, johon kuljettaja on autonsa asettanut, esimerkiksi hieman kaistan oikeaan reunaan.

Suunniteltu ranskassa ja pian myynnissä

DS 7 on globaali auto, jota rakennetaan Ranskan Mulhousessa kaikille muille markkoille paitsi Kiinaan. Varauskirjat avautuvat kesän aikana ja ensimmäiset mallit saapuvat DS STORE -myymälöihin syyskuusta 2022 alkaen. 

Tilaukset ja luovutukset voidaan tehdä etäyhteydellä ja DS DELIVERY VALET -palvelu toimittaa auton asiakkaan toivomaan paikkaan.

Uusi auto pankkilainalla

Oletko miettinyt jo seuraavan autosi ostamista? Olet todennäköisesti ostanut edellisen autoliikkeen rahoituksella, mutta entä jos seuraavan ottaisitkin OP autolaina tai jonkun muun pankin pankkilainalla? Auto on kuitenkin yksi niitä elämän isoimpia investointeja, joten miksei senkin ottamista harkitsisi aina kilpailuttamiseen saakka?

Vastaa