info@carnivalnews.net

Range Rover Velar – mistä on kyse?

  • Kiehtova muotoilu: sopusuhtaiset mitat ja pelkistetyn majesteettiset muodot on kruunattu moderneilla ja ylellisillä yksityiskohdilla
  • Saumatonta integrointia: entistä suurempi,kelluvalta näyttävä lasikosketusnäyttö on integroitu saumattomaksi osaksi sisätilojen tyylikästä yleisilmettä – kaareva näyttö vähentää heijastuksia ja helpottaa toimintojen hallintaa
  • Luokkansa hiljaisimmat sisätilat: premium-tason MeridianTM-audiojärjestelmien kanssa on saatavissa aktiivinen rengasmelun vaimennusjärjestelmä, jonka ansiosta Range Rover Velarissa on luokkansa hiljaisin matkustamo rengasmelun suhteen*
  • Langattomat ohjelmistopäivitykset: Over The Air5 -etäpäivitykset kattavat 80 prosenttia auton ECU-ohjausyksiköistä, mukaan lukien Pivi Pro7 -järjestelmän, navigaattorin, OBD-diagnostiikkajärjestelmän, alustan ja voimansiirron ohjausyksiköt – ohjelmistojen päivittäminen ei enää vaadi käyntiä jälleenmyyntiliikkeessä
  • Entistä pienemmät päästöt: keskimääräinen päivittäinen ajomatka voidaan nyt ajaa Range Rover Velarilla täysin ilman pakokaasupäästöjä **
  • Parannettu akku: uusi, entistä suurempi 19,2 kWh:n litiumioniakku pidentää toimintamatkaa 21 prosentilla – WLTP-syklin mukainen toimintamatka pelkällä sähköllä on jopa 64 km ja CO2-päästöt alimmillaan 38 g/km10
  • Näyttäviä yksityiskohtia: dynaamisella kaarrevalojärjestelmällä9 varustetut Pixel LED ajovalot9 ja ”superpunaiset” LED-takavalot parantavat näkyvyyttä ja vähentävät muiden kuljettajien häikäisyä
  • Nahatonta luksusta: saatavissa myös täysin nahaton sisäverhoilu, jossa on hyödynnetty mittatilauspuvuista inspiraationsa saaneita KvadratTM-villasekoitteita ja polyuretaanikangasta – moderni estetiikka kohtaa entistäkin miellyttävämmän kosketustuntuman
  • Puhtaampi sisäilma: Cabin Air Purification Plus -järjestelmä varmistaa entistä puhtaamman sisäilman PM 2,5 -luokan suodatuksen ja hiilidioksiditason hallinnan ansiosta
  • Huoliteltua ylellisyyttä: uuden Range Rover Velarin Autobiography-varustetaso vahvistaa Range Roverin DNA:ta kuratoiduilla ominaisuuksilla, kuten Satin Burnished Copper -sävyisillä yksityiskohdilla
  • Myynnissä nyt: Uuden Range Rover Velarin tilauskirjat on jo avattu. Hinnat alkavat 87 966.

Gaydon, Iso-Britannia – keskiviikkona 1. helmikuuta 2023: Uusi Range Rover Velar on täydellinen yhdistelmä modernia ylellisyyttä, uusinta teknologiaa, Range Roverin tavaramerkiksi muodostunutta hienostuneisuutta ja pelkistetyn majesteettista muotoilua.

Uusi etusäleikkö, kelluvalta näyttävä katto, sileä vyötärölinja ja upotetut ovenkahvat antavat maailman suosituimmalle ylelliselle SUV-mallille sen luonteenomaisen yleisilmeen. Uudet erityiskapeat Pixel LED ‑ajovalot9 luovat yhtä aikaa jalokivimäisen ja huipputeknisen vaikutelman ja takaavat parhaan mahdollisen näkyvyyden. Uusi, entistä matalampi takapuskuri ja tummansävyiset yksityiskohdat tuovat ulkoasuun lisäsäväyksen.

Alkuperäinen Range Rover Velar oli Range Roverin uuden, pelkistetyn muotoilustrategian edelläkävijä. Uutuusmallissa tämä konsepti on viety uudelle tasolle auton sisällä. Uusi, kaareva 11,4-tuumainen lasikosketusnäyttö on integroitu keskikonsoliin. Se mahdollistaa kaikkien auton tärkeimpien toimintojen nopean ja intuitiivisen hallinnan.1

Kattava mukavuusvarusteiden valikoima tekee uudesta Range Rover Velarista entistäkin houkuttelevamman auton. Aktiivisen rengasmelun vaimennusjärjestelmän8 kaltaisten innovatiivisten teknologioiden ansiosta Range Rover Velar on luokkansa hiljaisin auto rengasmelun suhteen.*

Plug-in-hybridimalli on entistä suorituskykyisempi ja monipuolisempi: uuden akun ansiosta toimintamatka pelkällä sähköllä on kasvanut jopa 64 kilometriin.10 Velar-malliston kehityksen huippua edustaviin bensiini- ja dieselmoottoreihin on puolestaan yhdistetty kevythybriditekniikka, joka takaa hienostuneet ajo-ominaisuudet ja vähentää polttoaineen kulutusta.

Valittavissa olevat varustetasot ovat Velar S, Dynamic SE, Dynamic HSE ja Autobiography.

Jaguar Land Roverin luova johtaja prof. Gerry McGovern toteaa: ”Uusi Range Rover Velar on modernistisen muotoilufilosofiamme malliesimerkki – puhdaslinjainen, muodoiltaan pelkistetty ja täysin vastustamaton auto. Täydellisiksi hiottujen mittasuhteidensa ansiosta Range Rover Velar henkii luonnollista hienostuneisuutta, jossa yhdistyvät ainutlaatuisella tavalla anteeksipyytelemätön eleganssi ja majesteettinen olemus.”

Kiehtovaa muotoilua

Range Rover Velar on Range Roverin pelkistetyn muotoilufilosofian edelläkävijä. Uusi etusäleikkö ja uudet Pixel LED -ajovalot9 yhdistettyinä jalokivimäisen vaikutelman antaviin huomiovaloihin antavat kaikille malliperheen autoille yhtenäisen ilmeen edestä katsottuna.

Reilu takaylitys tasapainottaa ja korostaa visuaalisesti Range Rover Velarin vaikuttavaa pituutta. Uusi takapuskuri alleviivaa perän jykevyyttä entisestään. Pakoputkien upotus puskuriin tukee auton selkeää ja eleganttia yleisilmettä. Uudet ”superpunaiset” LED-takavalot antavat kolmiulotteisen vaikutelman, ja täyspitkä lisäjarruvalo täydentää takaosan kokonaisuuden.

Range Rover Velarin elegantilla tavalla pelkistettyjen sisätilojen ilme on entistäkin upeampi huippuluokan käsityölaadun ja uusien materiaalien ansiosta. Ohjaamon keskipisteenä on Range Roverin Pivi Pro7 ‑tietoviihdejärjestelmän uusin kehitysvaihe: 11,4-tuumainen kaareva lasikosketusnäyttö, joka näyttäisi kelluvan keskikonsolin päällä. Näyttö on sijoitettu ergonomisesti entistä korkeammalle ja paremmin kuljettajan ulottuville. Tämä auttaa kuljettajaa keskittymään ajamiseen ja vähentää heijastuksia.1

Range Rover Velariin on saatavissa myös täysin nahaton sisäverhoilu, jossa on hyödynnetty uusia istuinkuviointeja ja materiaaleja: tanskalaisen KvadratTM-tekstiiliyhtiön villasekoitteita sekä UltrafabricsTM-polyuretaanikangasta, jonka rei’ityksessä on uusi ruutu-/kalanruotokuviointi. Mittatilauspuvuista inspiraationsa saaneet KvadratTM-villasekoitekankaat ovat 58 % nahkaa kevyempiä. Niiden moderni eleganssi ja entistä miellyttävämpi kosketustuntuma antaa Range Roverin perinteiselle ylellisyydelle uuden ulottuvuuden.

Näiden innovatiivisten kankaiden kestävyys pitkäaikaisessa käytössä on koeteltu vaativissa testeissä Range Roverin materiaalilaboratoriossa. Testeissä kankaat käyvät läpi 60 000 hankaustestaussykliä, mikä vastaa 10 vuoden normaalikäyttöä, ja altistuvat kolmen vuoden voimakasta auringonpaistetta vastaavalle UV-säteilymäärälle yhden kuukauden aikana.

Nahkaverhoiluun tulee neljä uutta värivaihtoehtoa: Cloud, Caraway, Raven Blue ja Deep Garnet. Sisätilojen elegantin laatuvaikutelman täydentävät valikoidut yksityiskohdat, kuten ohjauspyörän, keskikonsolin kehyksen ja ilmasuutinten uusi Moonlight Chrome -sävy sekä koristelistat Technical Light Anodised- tai Dark Anodised -alumiinista tai Shadow Grey Ash -puuviilusta.

Myös korivärivalikoimaan saadaan kaksi uutta vaihtoehtoa, Varesine Blue -metalliväri ja premium-metallisävy Zadar Grey.

Kattavat yhteydet ja paljon huipputeknologiaa

Uusi Range Rover Velar on ensimmäinen automalli, jossa on seuraavan sukupolven Pivi Pro7 -tietoviihdejärjestelmä. Järjestelmä mahdollistaa auton keskeisten toimintojen hallinnan uudelta kaarevalta 11,4-tuumaiselta kosketusnäytöltä, joka näyttäisi kelluvan keskikonsolin päällä.

Jaguar Land Roverin sähkötekniikasta vastaava johtaja Alex Heslop sanoo: ”Uusi Range Rover Velar esittelee palkitun Pivi Pro -tietoviihdejärjestelmämme seuraavan sukupolven version, jossa on elegantisti muotoiltu kaareva lasinäyttö ja uudistettu aloitusvalikko kaikkien ajo- ja mukavuustoimintojen digitaalista hallintaa varten. Uusi järjestelmä on suunniteltu ergonomisesti vähentämään näytön heijastuksia ja kuljettajan keskittymistä häiritseviä tekijöitä. Intuitiivisen ja älykkään järjestelmän digitaaliset painikkeet ja liukusäätimet on suunniteltu toimimaan yhdessä tekoälyyn perustuvan ääniohjauksen kanssa, jotta käyttö olisi mahdollisimman nopeaa ja helppoa.”  

Ilmastoinnin, istuinsäätöjen ja äänenvoimakkuuden säätimet näkyvät koko ajan uusissa sivupalkeissa näytön molemmilla puolilla. Näkyvissä on aina myös virtuaalipainikkeet, joiden avulla päästään nopeasti useimmin käytettyihin asetuksiin, kuten kuljettajan ja etumatkustajan erillisiin lämpötilasäätöihin, audiojärjestelmän asetuksiin ja Terrain Response® -ajotilojen valintoihin.

Jokaisen ajomatkan alussa näkyviin tulee Pre-Drive-näyttöruutu, josta voidaan kytkeä nopeasti käyttöön tavallisimpia toimintoja, kuten ikkunoiden huurteenpoisto ja lisävarusteena saatava istuinlämmitys. Liikkeellelähdön jälkeen sen korvaa tuttu kolmiruutuinen aloitusnäyttö, jonka toiminnot on mahdollista räätälöidä omien mieltymysten mukaan – Pivi Pro7 -järjestelmälle ominaisella älykkäällä ja joustavalla tavalla.

Jatkuvasti näkyvissä sivupalkeissa on kätevät oikotiepainikkeet myös media- ja navigointitoimintoihin, kameroiden asetuksiin ja ikkunoiden huurteenpoistotoimintoon.

Uuden sukupolven tietoviihdejärjestelmä on käynyt läpi kattavan testaus- ja kehitysohjelman, johon sisältyi sekä digitaalista että testikäyttäjien suorittamaa fyysistä testausta. Päämääränä oli vähentää toimintoihin ja vuorovaikutukseen kuluva aika minimiin ja tarjota siten mahdollisimman sujuva käyttökokemus. Noin 80 % kaikista järjestelmän toiminnoista voidaan suorittaa vain kahdella napautuksella aloitusnäytöstä.

Pivi Pro7 tukee helppoa älypuhelinten yhdistämistäWireless Apple CarPlay™2- ja Wireless Android Auto® -toimintojen välityksellä. Keskikonsolin uuteen säilytystilaan sijoitettu langaton latausjärjestelmä mahdollistaa laitteiden nopean latauksen ilman johtoja.

80 prosenttia Range Rover Velarin kaikista ECU-ohjausyksiköistä – mukaan lukien Pivi Pro -järjestelmän, navigointijärjestelmän, OBD-diagnostiikkajärjestelmän, alustan ja voimansiirron ohjausyksiköt – voidaan päivittää etäyhteyden kautta ilman käyntiä jälleenmyyntiliikkeessä.

Navigoinnin helpottamiseksi myös what3words on integroitu Pivi Pro7 -järjestelmään. Tämä älykäs kartoitusteknologia jakaa maapallon 3 neliömetrin ruutuihin, joista jokaiselle on määritetty ainutkertainen kolmen satunnaisen sanan yhdistelmä eli what3words-osoite. Sen avulla kuljettaja voi navigoida tarkasti ruutua vastaavaan paikkaan.

Huipputeknologia takaa kokonaisvaltaisen äänielämyksen

Rengasmelun pääsy Range Rover Velarin matkustamoon on minimoitu uraauurtavan Active Road Noise Cancellation -teknologian avulla.8 Tämän aktiivisen rengasmelun vaimennusjärjestelmän ansiosta Range Rover Velar on luokkansa hiljaisin auto rengasmelun suhteen*. Järjestelmä havaitsee ulkoiset äänitaajuudet ja toteuttaa melunvaimennuksen automaattisesti auton audiojärjestelmän avulla. Se alentaa yleistä melutasoa auton sisällä vähintään 4 desibelin verran, mikä vastaa audiojärjestelmän äänenvoimakkuuden säätämistä neljä pykälää pienemmäksi.

Uuden Range Rover Velarin tehokkaiden Meridian-audiojärjestelmien huippumalli on lisävarusteena saatava Meridian™ 3D Surround Sound System,joka tarjoaa kokonaisvaltaisen kuunteluelämyksen 17 kaiuttimen ja 750 watin vahvistintehon voimalla.

Nykyaikaista ylellisyyttä

Range Roverille ominaisen hienostuneisuuden ohella uusi Range Rover Velar tarjoaa korkeatasoiset mukavuusominaisuudet, jotka edistävät kokonaisvaltaista hyvinvointia ajomatkan aikana. 

Jaguar Land Roverin auto-ohjelmista vastaava toimitusjohtaja Nick Rogers toteaa: ”Kaikki Range Rover Velarissa on vaivatonta, ja se heijastuu myös auton ylellisiin sisätiloihin. Uudet, tyylikkäät istuimet ja lämmin tunnelmavalaistus takaavat, että kuljettaja tuntee olonsa tervetulleeksi aina autoon noustessaan. Edistyneet mukavuustoiminnot, kuten kehityksen huippua edustavat ilmanpuhdistusjärjestelmät, varmistavat nautittavat olot auton sisällä. Kun tähän yhdistetään Velarille ominaiset älykkäät kuljettajaa avustavat järjestelmät, jokainen ajomatka on rauhallinen ja rentouttava elämys.”

Cabin Air Purification Plus -järjestelmän uusin versio on saatavissa osana Comfort Pack ‑lisävarustepakettia (tai vakiovarusteena Autobiography-malliversioon). Se takaa erinomaisen ilmanlaadun auton sisällä ja edistää siten kuljettajan ja matkustajien hyvinvointia ja vireyttä. Järjestelmä tarkkailee sisä- ja ulkoilman laatua ja säätelee ilmanlaatua matkustamossa hiilidioksiditason hallinnan ja PM 2,5 -luokan suodatuksen avulla.

Järjestelmä aktivoidaan painamalla Purify-painiketta Pivi Pro7 -järjestelmän Air Quality -sivulla. Se vähentää haitallisten allergeenien ja hiukkasten määrää auton sisällä. Lisäksi järjestelmä hyödyntää nanoe™ X -teknologiaa12 patogeenien torjuntaan sekä hajujen, bakteerien ja allergeenien vähentämiseen matkustamossa.

Comfort Pack -lisävarustepakettiin sisältyy säädettävä matkustamon valaistus, joka mahdollistaa 30 eri värisävyn valitsemisen ovien, keskikonsolin ja jalkatilojen valaisemiseen. Valmiiksi asetetut väriteemat helpottavat täydellisen väriyhdistelmän löytämistä. Nelivyöhykeilmastoinnin ansiosta jokainen matkustaja voi myös valita itselleen ihanteellisen sisälämpötilan.6

Uuden Range Rover Velarin kehityksen huippua edustavat Pixel LED -ajovalot9, joihin on yhdistetty tunnusomaisesti muotoillut huomiovalot, vievät pikseli-LED-valoteknologian uudelle tasolle ja parantavat näkyvyyttä pimeällä huomattavasti. Dynamic HSE -ja Autobiography-tasojen vakiovarusteluun kuuluvassa järjestelmässä on kolme kertaa enemmän LED-lamppuja kuin LED-matriisiajovaloissa. Kummassakin ajovalossa on neljä pikselimoduulia, joista jokainen sisältää 67 tarkasti ohjattua LED-lamppua. Tämän ansiosta valojen suunta mukautuu tarkasti ajo- ja tieolosuhteisiin. 

Dynaaminen kaarrevalojärjestelmä9 hyödyntää ajonopeus- ja ohjauskulmatietoja ja valaisee muuten pimeäksi jäävät kaarteet ja pientareet. Kaukovalojen tehokas valaisuetäisyys on miltei puoli kilometriä, joten näkyvyys on aina erinomainen. 

Mukautuva ajovalojärjestelmä estää vastaan tulevien ja edellä ajavien autojen kuljettajien häikäisemisen luomalla kaukovalokeilaan varjoalueet autojen kohdalle ja valaisemalla vain niitä ympäröivää aluetta. Järjestelmä käyttää leveämpää valokeilaa alhaisilla ajonopeuksilla ja kirkkaampaa, pidemmälle yltävää valokeilaa ajonopeuden ylittäessä 70 km/h.  

Kaikkien näiden ominaisuuksien ansiosta uusi Range Rover Velar tarjoaa varman ja rentouttavan ajoelämyksen olosuhteissa kuin olosuhteissa. 

Sähköistä suorituskykyä

Uudessa Range Rover Velar -mallistossa on moottorivaihtoehtoja kaikkien asiakkaiden makuun, mukaan lukien P400e-plug-in-hybridiversio. Kaikkiin valikoiman Ingenium-bensiini- ja dieselmoottoreihin on yhdistetty polttoaineen kulutusta vähentävä ja suorituskykyä parantava MHEV-kevythybriditekniikka.

Range Rover Velarin edistyneet alusta- ja jousitussäädöt takaavat Range Roverille ominaisen ajomukavuuden ja hienostuneisuuden. Lisävarusteena saatava elektroninen ilmajousitus ja eri pyörien vaimennustasoja jatkuvasti säätävä Adaptive Dynamics -alustajärjestelmä varmistavat mukavan menon kuoppaisillakin teillä.

James Sanderson, Lifecycle Chief Engineer, Range Rover Velar, sanoo: ”Range Rover Velar tarjoaa luottamusta herättävää ajodynamiikkaa ja kattavan valikoiman suorituskykyisiä ja taloudellisia moottoreita. Suurentamalla akun kokoa 12 prosentilla saimme kasvatettua P400e-plug-in-hybridin sähköisen toimintamatkan 64 kilometriin. Kun tähän lisätään pikalatausmahdollisuus tasavirtalaturilla, asiakkaamme voivat ajaa päivittäiset matkansa sähkövoimalla helpommin kuin koskaan aikaisemmin.”

Kehityksen huippua edustava P400e-hybridimalli tarjoaa sekä sähkö- että polttomoottoriauton parhaat puolet. 105 kW:n sähkömoottorin ja Ingenium-bensiinimoottorin yhteistyö tuottaa vaivatonta ja hiljaista suorituskykyä.

Sen ansiosta Range Rover Velar P400e on täydellinen auto niin kaupunkiajoon kuin pidemmillekin matkoille. Odotettu toimintamatka todellisissa normaaliolosuhteissa on 51 km.11 Tämä tarkoittaa, että monet asiakkaat voivat taittaa keskimääräisen päivittäisen ajomatkansa täysin ilman pakokaasupäästöjä. Pitemmillä ajomatkoilla plug-in-hybridivoimalinja tarjoaa normaaliolosuhteissa 684 kilometrin toimintamatkan bensiini- ja sähkömoottorien yhteistyöllä.13

Pisin toimintamatka pelkällä sähköllä on 64 km, WLTP-ajosyklin mukaiset CO2-kokonaispäästöt 38 g/km ja polttoaineenkulutus sadalla kilometrillä 1,6 litraa. Entistä suuremman 19,2 kWh:n akun ansiosta toimintamatka sähköllä on pidentynyt 20 % aikaisemmasta 53 kilometristä.10

2,0-litrainen ja nelisylinterinen 300 hv:n Ingenium-bensiinimoottori ja 105 kW:n sähkömoottori kehittävät yhdessä tehoa 404 hevosvoimaa ja vääntöä peräti 640 newtonmetriä. P400e kiihtyy nollasta sataan kilometriin tunnissa 5,4 sekunnissa ja saavuttaa 209 km/h:n huippunopeuden. Pelkällä sähköllä ajettaessa huippunopeus on 140 km/h.10

P400e on yksi harvoista pikalataukseen soveltuvista plug-in-hybridimalleista. Tyhjä akku latautuu 50 kW:n tasavirtalaturilla 80 prosentin varaukseen vain puolessa tunnissa. Kotioloissa tyhjän akun lataaminen täyteen kestää noin kaksi ja puoli tuntia 7 kW:n vaihtovirtalaturilla.

Uusimman sukupolven Ingenium-bensiini- ja dieselmoottoreihin on yhdistetty 48 voltin MHEV-kevythybriditekniikka taloudellisuuden ja tehon parantamiseksi. Hihnavetoisen käynnistingeneraattorin (BiSG) avulla tavallisesti hukkaan menevä jarrutusenergia kerätään talteen auton tavaratilan alle sijoitettuun 48 voltin litiumioniakkuun, minkä jälkeen sitä voidaan hyödyntää uudelleen kiihdytyksissä. Tämä tekniikka parantaa myös Start-stop-järjestelmän toiminnan sujuvuutta ja vastetta.

Mitä tulee Range Rover Velar -malliston bensiinimoottoreihin, 3,0 litran kuusisylinterinen rivimoottori on saatavissa kahtena eri tehovaihtoehtona. P340 tuottaa tehoa 340 hv ja vääntöä 480 Nm ja mahdollistaa kiihtyvyyden nollasta sataan kilometriin 6,3 sekunnissa. Tehokkaamman P400-variantin vastaavat luvut ovat 400 hv, 550 Nm ja 5,5 sekuntia. CO2-päästöt ovat alimmillaan 219 g/km.10

Kaksilitraiseen ja nelisylinteriseen moottorin on yhdistetty nyt uusi, entistä tasaisemmin vaihtava 8-nopeuksinen automaattivaihteisto. P250-variantti kehittää 250 hv:n huipputehon ja vääntää vahvimmillaan 365 newtonmetriä. Kiihtyvyys 0–100 km/h on 7,5 sekuntia, CO2-päästöt alimmillaan 211 g/km ja keskimääräinen polttoaineenkulutus 9,3 l / 100 km.10

Dieselpuolella 3,0 litran kuusisylinterinen D300-rivimoottori tarjoaa vahvaa suorituskykyä 300 hevosvoiman ja 650 Nm:n edestä. Kiihtyvyys nollasta sataan kilometriin tunnissa on 6,5 sekuntia. Moottorissa on sarjaan kytketyt turboahtimet ja edistynyt pakokaasujen jälkikäsittelyjärjestelmä. CO2-päästöt ovat alimmillaan 188 g/km ja kulutus 7,2 l / 100 km.10

2,0-litrainen ja nelisylinterinen D200 Ingenium -dieselmoottori kehittää tehoa 204 hv ja kuluttaa polttoainetta keskimäärin 6,4 l / 100 km.10 CO2-päästöt ovat alimmillaan 168 g/km.*

Range Rover Velarin moottorivalikoima:

Lataushybridi

  • P400e – 404 hv, 2,0 litran nelisylinterinen bensiini-PHEV, suurin vääntö 640 Nm kierrosalueella 1 500–4 400 kierr./min, kahdeksanvaihteinen automaattivaihteisto, neliveto

Bensiini

  • P250 – 250 hv, 2,0 litran nelisylinterinen bensiinimoottori, suurin vääntö 365 Nm kierrosalueella 1 300–4 500 kierr./min, kahdeksanvaihteinen automaattivaihteisto, neliveto
  • P340 – 340 hv, 3,0 litran kuusisylinterinen bensiinimoottori, suurin vääntö 480 Nm kierrosalueella 1 500–4 500 kierr./min, kahdeksanvaihteinen automaattivaihteisto, neliveto
  • P400 – 400 hv, 3,0 litran kuusisylinterinen bensiinimoottori, suurin vääntö 550 Nm kierrosalueella 2 000–5 000 kierr./min, kahdeksanvaihteinen automaattivaihteisto, neliveto

Diesel

  • D200 – 204 hv, 2,0 litran nelisylinterinen diesel-MHEV, suurin vääntö 430 Nm kierrosalueella 1 750–2 500 kierr./min, kahdeksanvaihteinen automaattivaihteisto, neliveto
  • D300 – 300 hv, 3,0 litran kuusisylinterinen diesel-MHEV, suurin vääntö 650 Nm kierrosalueella 1 500–2 500 kierr./min, kahdeksanvaihteinen automaattivaihteisto, neliveto

Adaptive Dynamics -järjestelmä on vakiovaruste kaikissa kuusisylinterisissä ja PHEV-malliversioissa sekä Dynamic HSE -varustetason nelisylinterisissä malleissa. Se parantaa ajomukavuutta ja ohjattavuutta varmistamalla jousituksen optimaalisen jäykkyyden kaikissa ajo-olosuhteissa. Järjestelmässä on omat erityissäädöt myös maastoajoa varten. Kehityksen huippua edustavat alusta- ja jousitusjärjestelmät, kuten elektroninen ilmajousitus sekä Adaptive Dynamics- ja Configurable Dynamics -järjestelmät, takaavat Range Rover Velarin poikkeuksellisen suorituskyvyn ja ketteryyden maantieajossa.

Kun tähän yhdistetään älykäs, mukautuva nelivetojärjestelmä (AWD), myös maastokelpoisuus on omaa luokkaansa. AWD-järjestelmä jakaa moottorin voiman eri pyörille aina optimaalisessa suhteessa ajo-olosuhteisiin nähden, olipa sitten kyse dynaamisesta moottoritieajosta tai liikkeellelähdöstä jäisellä tienpinnalla.

Pivi Pro7 -järjestelmän kautta käytettävä Terrain Response 2® -toiminto mahdollistaa auton asetusten säätämisen ajo-ominaisuuksien mukaan: valittavissa ovat Eco-, Comfort-, Grass-Gravel-Snow-, Mud-Ruts-, Sand-, Dynamic-tilat sekä automaattitila. Jokainen ajotila muuttaa moottorin, voimansiirron, nelivetojärjestelmän, jousituksen ja ajovakauden hallintajärjestelmien kalibrointia parhaan mahdollisen pidon ja ajovakauden varmistamiseksi.

LOPPU

*Verrattuna suoriin kilpailijoihin (Audi Q5, BMW X4, Mercedes GLC ja Porsche Macan).
**Olettaen, että auton akku ladataan vain kotona ja perustuen Range Rover Velarin omistajilta saatuihin anonymisoituihin tietoihin.
1Kuljettaja saa käyttää auton toimintoja vain silloin, kun se on turvallista. Kuljettajan on pidettävä auto täydellisesti hallinnassaan koko ajan.
2Apple CarPlay™ on Apple Inc:n rekisteröity tavaramerkki. 
5Over The Air -ohjelmistopäivitykset vaativat verkkoyhteyden ja ovat saatavilla markkina-aluekohtaisesti.
6Käytettävissä vain markkina-alueilla, joilla kyseiset yhteyspalvelut ovat saatavilla.
7Pivi Pro -järjestelmän toiminnot ja asetukset ja niiden käytettävyys ovat markkina-aluekohtaisia. Kysy käytettävyydestä omalla markkina-alueellasi ja tarkemmista käyttöehdoista paikalliselta jälleenmyyjältä.
8Aktiivinen rengasmelun vaimennusjärjestelmä on saatavissa malleihin, joissa on varusteena panoraamakatto ja Meridian Sound/Meridian 3D Surround- tai Meridian Signature -audiojärjestelmä.
9Vakiovaruste Dynamic HSE- ja Autobiography-varustetasoissa.
10Ilmoitetut arvot on saatu valmistajan virallisista testeistä, jotka on tehty EU:n WLTP-testausta koskevan lainsäädännön mukaisesti täyteen ladatulla akulla. Arvot on tarkoitettu vain vertailua varten. Todellisen käytön arvot voivat poiketa niistä. CO2-päästö-, polttoaineenkulutus-, energiankulutus- ja toimintamatka-arvot voivat vaihdella eri tekijöiden, kuten ajotavan, ympäristöolosuhteiden, auton kuormituksen, asennettujen renkaiden, vanteiden ja lisävarusteiden, ajoreitin sekä akun tilan, mukaan. Esitetyt arvot koskevat Euroopan EU6-markkina-alueita. Muiden markkina-alueiden polttoaineenkulutusta ja toimintamatkaa koskevat sertifioinnit ja arvot on julkaistu osoitteessa www.landrover.com. Kaikki esitetyt päästöjen, polttoaineenkulutuksen ja sähköisen toimintamatkan arvot ovat yhdistetyn ajon EU WLTP (TEL) -syklin mukaisia.
11Olettaen, että auton akku ladataan vain kotona ja perustuen Range Rover Velarin omistajilta saatuihin anonymisoituihin tietoihin.
12Texcell-tutkimus, 2020; tutkimuksen teetti ja sen tuloksen ilmoitti Panasonic.
13Arvot on tarkoitettu vain vertailua varten. Todelliset arvot voivat poiketa niistä. CO2-päästö-, polttoaineenkulutus-, energiankulutus- ja toimintamatka-arvot voivat vaihdella eri tekijöiden, kuten ajotavan, ympäristöolosuhteiden, auton kuormituksen, asennettujen renkaiden, vanteiden ja lisävarusteiden, ajoreitin sekä akun tilan, mukaan.

Vastaa