info@carnivalnews.net

PEUGEOT 3008 GT HYBRID4 -lataushybridi: 29g Co2 /km, 300 hv sekä neliveto

PEUGEOT 3008 GT HYBRID4 SUV:n WLTP-tyyppihyväksynnän mukaiset päästöarvot on julkaistu: yhdistetty C0₂-päästö vain 29 g/km(1) sekä 59 km:n(2) toimintasäde 100 % sähköllä ajettaessa.

Tämä PEUGEOTin neliveto SUV on varustettu 300 hevosvoimalla (220 kW) sekä luokkansa alhaisimmalla päästötasolla.

3008 GT HYBRID4 tulee Suomessa tilattavaksi syksyn 2019 aikana.

Vuonna 2016 lanseerattu PEUGEOT 3008 SUV on lanseerauksensa jälkeen ylittänyt jo 700 000 kappaleen myynnin ja useassa maassa se on saavuttanut selkeästi segmenttinsä johtopaikan. Nyt PEUGEOT 3008:n menestystarina saa uuden käänteen, kun 3008-mallisto kasvaa PEUGEOTin kaikkien aikojen tehokkaimmalla mallilla: PEUGEOT 3008 HYBRID4 –lataushybridillä. PEUGEOT 3008 SUV:n kattavinta varustelutasoa edustava GT-versio tarjoaa HYBRID4-mallina myös nelivedon sekä 300 hv (220kW) tehon.

Voima toteutetaan yhdistämällä 200 hv:n (147kW) PureTech-bensiinimoottori sekä kaksi sähkömoottoria: toinen sähkömoottoreista sijaitsee edessä yhdistettynä e-EAT8 –vaihteistoon ja tuottaen 110 hv (81kW) tehon. Toinen sähkömoottori sijaitsee liitettynä taka-akseliin ja se on teholtaan 112 hv (83kW).

Hybridijärjestelmän akun kapasiteetti on 13.2 kWh ja täyssähköllä ajettaessa toimintamatka on 59 kilometriä (2) uuden WLTP –tyyppihyväksynnän mukaisesti mitattuna.

Akun lataaminen on helppoa ja nopeaa: Wallbox-asemaa(3) käytettäessä akku latautuu täytteen 1h 45 minuutissa.

Neliveto jakaa voiman kaikkiin neljään pyörään ja tuo optimaalisen pidon kaikissa olosuhteissa.

PEUGEOT 3008 HYBRID4 –lataushybridi tarjoaa tehokkuuden sekä nelivedon markkinoiden parhailla C0₂-päästöarvoilla: 29g C02 (1)  kilometriä kohden (WLTP). Auto kiihtyy 0 – 100 km/h 6.5 sekunnissa.  

Tehokkaan EMP2 (Efficient Modular Platform) –alustan ja uuden, monivarsituennalla toteutetun taka-akselin ansiosta ajettavuus on aiempaakin miellyttävämpää. Taka-akseli on integroitu autoon siten, ettei auton sisä- tai tavaratilassa jouduta tekemään kompromissia.

HYBRID4–voimalinja on saatavana varustelluimmassa GT-versiossa eksklusiivisella Alcantara® Greval Grey –verhoilulla sekä hienostuneilla tammipuisilla ”Grey Oak” –koristeluilla. Lataushybridiin on myös tarjolla PEUGEOT 3008:lle uusia ajoavustimia, jotka nähtiin ensin uudessa PEUGEOT 508:ssa. Näitä ovat aktiivinen vakionopeudensäädin jarrutus- ja liikkeellelähtötoiminnolla (ACC Stop & Go) sekä ajolinja-avustin.

Muutama kuukausi lanseerauksensa jälkeen nelivetoinen HYBRID4–malli tulee saamaan rinnalleen 225 hv (165kW) etuvetoisen HYBRID-mallin, jossa yhdistyvät 180 hv (132 kW) PureTech-moottori sekä etuosaan sijoitettu 110 hv (80kW) sähkömoottori e-EAT8-vaihteistolla.


(1) Enintään 32g lisävarustevalinnoista riippuen
(2) Vähintään 56 km lisävarustevalinnoista riippuen
(3)  7.4 kW Wallbox  -latauslaite

Vastaa