info@carnivalnews.net

Ajamisen ilo, rohkea muotoilu ja vähäpäästöinen uutuusmallisto nosti BMW:n markkinaosuuden ennätystasolle Suomessa

Suomalaisten kasvava kiinnostus ladattaviin autoihin vauhditti BMW Suomen myyntiä sekä yksityis- että yritysasiakkaille. Haasteellisesta markkinatilanteesta huolimatta vuonna 2022 BMW-autoja ensirekisteröitiin enemmän kuin edellisvuonna. BMW:n markkinaosuus nousi kuuteen prosenttiin eli sen historian ennätystasolle Suomessa.

BMW:n myynti jatkoi vahvaa kasvuaan Suomessa vuonna 2022 koronapandemiasta, sodasta Ukrainassa ja koko alaa vaivaavasta puolijohdepulasta huolimatta.

Uusia BMW-autoja rekisteröitiin 4 911 kappaletta vuonna 2022, mikä merkitsi 1,8 prosentin kasvua verrattuna edelliseen vuoteen. Uusia henkilöautoja rekisteröitiin vuonna 2022 yhteensä 81 698, mikä on 17,0 prosenttia vähemmän kuin edellisenä vuonna.

BMW:n ennätysvuotta siivitti vauhdilla uudistunut mallisto. Alkuvuodesta esiteltiin täyssähköinen BMW i4, ja sitä seurasi mielenkiintoinen kompaktiluokan uutuus 2-sarjan Active Tourer.

BMW X1 tuli saataville kaikilla voimalinjoilla, myös täyssähköisenä iX1 -mallina. Uudistuksen koki myös yksi BMW:n myydyimmistä malleista, legendaarinen 3-sarja, ja vuoden lopussa ensiesiteltiin uusi täyssähköinen lippulaivamalli BMW i7.

BMW:n vahva kasvu on jatkoa vuosille 2020 ja 2021. Merkki on kasvattanut osuuttaan Suomessa tasaisesti viimeisten vuosien aikana vuodesta 2019 alkaen.

– BMW Suomella on takanaan kolme vahvaa vuotta, ja odotamme kasvutarinan jatkuvan edelleen, kun uutuusmallit täydentävät jo nyt erittäin vahvaa mallistoamme ensi vuonna. Kasvavat myyntiluvut ja ennätyksellinen kuuden prosentin markkinaosuus Suomen henkilöautomarkkinoista osoittavat, että olemme onnistuneet uudistamaan ja sähköistämään mallistoamme suomalaisia kiinnostavalla tavalla. Iso kiitos kasvusta kuuluu myös ammattitaitoiselle jälleenmyyjäverkostollemme, sanoo BMW Group Suomen toimitusjohtaja Janne Kämäräinen.

Erityisesti ladattavien autojen myynti on jatkanut vahvaa kasvuaan vuonna 2022. BMW:n täyssähköisten mallien ensirekisteröintien määrä kasvoi 473 prosenttia 1 003 kappaleseen. Ladattavia hybridejä rekisteröitiin 3 020 kappaletta. Ladattavien ajoneuvojen osuus oli 82 prosenttia koko BMW:n ensirekisteröinneistä.

Ensirekisteröinnit (BMW) kappaletta:

Vuosi 2022: 4 911

Vuosi 2021: 4 822

Vuosi 2020: 4 353

Vuosi 2019: 3 756

Tietolähde: Liikenneasioiden rekisteri, Liikenne- ja viestintävirasto Traficom.

BMW Group

BMW Group on yksi maailman menestyneimmistä autojen ja moottoripyörien valmistajista, jonka brändejä ovat BMW, MINI, Rolls-Royce ja BMW Motorrad ja joka tarjoaa myös rahoitus- ja liikkuvuuspalveluita. BMW Groupilla on 31 tuotantolaitosta 15 eri maassa, ja yhtiön myyntiverkosto kattaa yli 140 maata.

BMW Group myi yli 2,5 miljoonaa autoa ja yli 194 000 moottoripyörää vuonna 2021. BMW Groupin liikevaihto tilivuonna 2021 oli 111,2 miljardia euroa ja voitto ennen veroja 16,1 miljardia euroa. Vuoden 2021 lopussa yhtiöllä oli yhteensä 118 909 työntekijää.

BMW Groupin menestys pohjautuu pitkäjänteiseen ja vastuulliseen toimintaan. Yhtiö onkin ottanut strategiaansa olennaisina osina ekologisesti ja sosiaalisesti kestävät toimintatavat koko arvoketjussaan, kattavan tuotevastuun ja luonnonvarojen säästämisen.

http://www.bmwgroup.com/
Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup
Twitter: http://twitter.com/BMWGroup
YouTube: http://www.youtube.com/BMWGroupview
Instagram: https://www.instagram.com/bmwgroup
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/bmw-group/

Trackbacks & Pings

  • BMW esittelee i Vision Dee -konseptiauton CES-messuilla - Eurooppalaiset autot :

    […] BMW i Vision Dee -konseptiauto on futuristinen uuden muotokielen keskikokoinen Sedan. Dee-nimi tulee sanoista Digital Emotional Experience, ja se pyrkii luomaan aiempaa vahvemman siteen ihmisten ja heidän autojensa välille. Tulevaisuuden digitaaliset toiminnot ylittävät merkittävästi nykyisten ääniohjauksen- ja kuljettajan avustinjärjestelmien tason. BMW Head-up-näyttö ulottuu autossa tuulilasin koko leveydelle, ja tarjoaa vilauksen BMW:n seuraavasta ajoneuvosukupolvesta. Vuodesta 2025 lähtien tämä innovaatio on saatavana NEUE KLASSE -malleissa. BMW on hionut myös värinmuutostekniikkaansa. Se esitteli viime vuoden CES-messuilla BMW iX Flow Featuring E Ink -teknologian, joka pystyy vaihtamaan värin mustasta valkoiseksi, mutta BMW i Vision Dee -konseptiautossa pinnalle voi valita jopa 32 väriä. […]

    1 vuosi ago

Vastaa